آپدیت playstation 4

در پست آموزش آپدیت پلی استیشن 4 را در هنگام موارد کورد نیاز برای انجام به روز رسانی این کنسول رو مرور میکنیم/

پلی استیشن ۴

کامپیوتر متصل به اینترنت

فلش مموری

۴۰۰ مگابایت فضای آزاد هارد دیسک فلش مموری

۱ فلش مموری را فرمت ۳۲ کنید

۲ داخل فلش مموری یک پرونده با نام PS4 ایجاد کنید توجه حروف بزرگ به کار ببرید PS4 -ps4.

۲-۱ داخل فایل PS4 یک پرونده دیگر با نام


UPDATE ایجاد کنید.

توجه حروف بزرگ به کار ببرید.

۲-۲ داخل پرونده UPDATE شده و فایل PS4UPDATE.PUP در آن کپی کنید.

۳ کنسول را خاموش کنید از داخل فرمان system completely خاموش کنید .

۳-۱ نگاه کنید که چراق کنسول روشن نیست .

۳-۲ اگر ال ای دی نارنجی است باید ۷ ثانیه دکمه پاور را نگه دارین تا زمانی که ۲ تا بیپ از دستگاه شنیده بشه تا دستگاه خاموش شه .

۴ مموری فلش را به USB وصل کنید.

۴-۱ انگشت خود را به مدت ۷ ثانیه بروی دکمه پاور کنسول نگه دارید .

از شما میخواهد کابل یو اس بی را به دسته وصل کنید وسر دیگر سیم را به یو اس بی کنسول وصل کنید و بعد دکمه سفید رنگ[​IMG]PS:Psbutton: را فشار بدهید

۴-۲ دستگاه وارد The PS4™ system starts in safe mode میشود


۴-۳ نوشته Update System Software را انتجاب کنید .


۴-۴ سپس شماره Update from USB Storage Device 1 انتخاب کنید و سپس OK کنید

۴-۵ OK را کلیک کنید


صبر کنید تا کار به روز رسانی به پایان برسد


بعد از ۱۰۰% شدن آپ دیت دستگاه اتوماتیک خاموش و سپس روشن می شود.


توجه در هنگام به روز رسانی کنسول

کنسول را خاموش نکنید از برق نکشید به فلش مموری دست نزنید

انجمن بازی سنتر و من هیچ گونه مسؤلیتی در مورد خرابیهای بعد از بروز رسانی از قبیل بالا نیامدن کنسول روشن نشدن آن و رفتن برق در زمان آپدیت و ... نداریم و باید با ساپورت سونی تماس بگیرد .




دسته پلی استیشن 4

یکی از مهم ترین بخش های هر کنسول، کنترلر آن می باشد. کنترلری که در کنسول های سونی DualShock نام داشته و در 3 نسل متوالی تغییرات زیادی در ظاهر خود ندیده بود. این بار کنترلر جدیدی با ویژگی های ظاهری و عملکردهای متفاوت تحت عنوان ; دسته پلی استیشن 4 برای PlayStation 4 طراحی شده که در این تاپیک به بررسی و صحبت در مورد آن می پردازیم.

اولین نکته ای که با دیدن DualShock 4 جلب توجه می کند، تفاوت های ظاهری آن با DualShock های قبلی است. کنترلر اندکی بزرگ تر شده و لبه های پایینی آن نیز کشیده تر از قبل شده اند. همچنین بخش های پایینی و پشتی کنترلر حالتی بافت دار پیدا کرده اند و جنسی متفاوت با سایر بخش ها دارند. در کنار تغییرات ظاهری، وزن این کنترلر نیز اندکی بیشتر از کنترلر PS3 (با وزن حدود 190 گرم) شده و به حدود 210 گرم رسیده است.

چهار دکمه اصلی همچنان همان حالت قبلی را دارند، ولی D-Pad تغییرات کمی پیدا کرده و به نظر می رسد حتی از D-Pad با کیفیت قبلی نیز بهتر خواهد بود.

آنالوگ ها سر جای قبلی خود هستند، ولی فرو رفتگی اندکی دارند که باعث می شود کار با آن ها راحت تر شود.

دکمه های بالایی (Shoulders) نیز تغییراتی پیدا کرده اند. L1 و R1 بزرگ تر شده و L2 و R2 نیز برای استفاده بهتر، بهینه سازی شده اند.

ولی تغییرات اساسی چیزی جدا از این ها است. در DualShock 4 خبری از دکمه های قدیمی Start و Select نبوده و دو دکمه Options و Share جایگزین آن ها شده اند. عملکرد دکمه Options هنوز به طور دقیق مشخص نشده، ولی احتمالاً کارایی ای شبیه Start و Select خواهد داشت و برای دسترسی به منوها و تنظیمات بازی استفاده می شود. ولی دکمه Share عملکردی کاملاً جدید داشته و به بخش های آنلاین و اشتراک گذاری مربوط می شود. علاوه بر استفاده های این دکمه برای دیدن پروفایل های PSN و سایر ویژگی های آنلاین، مهم ترین عملکرد آن به اشتراک گذاشتن عکس ها و ویدئوهای بازی ها خواهد بود. به این صورت که بازیکن با استفاده از دکمه Share می تواند عکس ها یا ویدئویی از بخش دلخواه بازی را انتخاب کرده و برای دیگران به نمایش بگذارد.

از دیگر ویژگی های جدید کنترلر PS4 می توان به صفحه لمسی آن اشاره کرد. صفحه ای که حالتی شبیه به صفحه لمسی پشت کنسول Vita داشته و اختیارات مختلفی به بازیکن می دهد که در آینده بیشتر در مورد آن ها خواهیم فهمید. این صفحه حالت فشاری داشته و در نقش یک دکمه نیز عمل می کند.

همچنین یک LED در بالای کنترلر جایگذاری شده که احتمالاً با دوربین PS4 در ارتباط خواهد بود و برای موارد حرکتی استفاده می شود. البته استفاده های دیگری مانند نمایش میزان سلامتی بازیکن نیز از طریق تغییر رنگ آن خواهد داشت.

در نهایت نیز Jack هدست و اسپیکری روی بدنه DualShock 4 طراحی شده اند تا ارتباط بازیکن با کنترلر بیش از پیش شود.

سوالات متداول در مورد PS4

در این مطلب میخوام درباره سوالات متداول در مورد پلی استیشن 4 که شاید قبل از خرید براتون پیش بیاد حرف بزنم.

ریجن چیست ؟

در بیان ساده به منطقه بندی جهانی ریجن گفته میشه .

کلا چند ریجن داریم ؟

کلا 3 ریجن اصلی داریم آمریکا و اوپا و آسیا .

ریجن 1 مربوط به آمریکا.

ریجن 2 مربوط به اروپا .

ریجن 3 مربوط به آسیا .

ریجن 4 مربوط به استرالیا و نیوزلند .

ریجن 4 در ایران یافت نمیشه معمولا دوستان خیلی کم پیش میاد این سری ببینن .

آیا در PS4 محدودیت ریجنی وجود داره ؟

خیر PS4 هیچ گونه محدودیت ریجنی ندارد .

چه تفاوتی در ریجن های مختلف وجود داره از نظر دستگاها ؟

هیچ تفاوت به خصوصی وجود نداره فقط هر کدام مربوط به منطقه سفارشی خاص خودشون هستش برای مثال دستگاه های سفارش آمریکا ریجن 1 هستن و... .

البته فقط دستگاه های ریجن 3 برای تایید و باز شدن صفحه و موارد این چنینی به جای X برای تایید از O استفاده میشه .

 

آیا راهی نیست فیلمی که ضبط کردم به کمک دکنه Share رو بتونم ببینم؟

چرا دکمه Share بر روی دسته را یک بار فشار بدین و به پوشه بازی مورد نظر وارد بشین و ویدیو مورد نظر رو انتخاب کنید و گذینه Edit را انتخاب کنید و در بخش Edit میتونین گذینه Preview انتخاب کنید تا بتونین ویدیو تماشا کنید .

 

آیا میشه صدا کلی رو از دسته و به کمک هدفن دریافت کرد به جای بلندگو TV ؟

بله برای این کار مراحل زیر رو انجام بدین

اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر

سلام دوستان امروز آموزش اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر را یاد میدم بهتون بزنم که دیده بشه و همه بتونن استفاده بکنن خب بریم سراغ اموزش کار خیلی سادست شما باید برنامه inputmapper رو از سایت خودش که اینجاست دانلود کنید InputMapper - Input Mapper بعد از دانلود نصب می کنین و دسته رو متصل می کنین و به عنوان دسته xbox360 شناخته میشه فقط نکته ای که هست برا دوستانی که می خوان بلوتوث وصل کنن باید دکمه share و ps رو بگیرن و بعد با بلوتوث روی لپ تاپ یا دانگل دنبال دسته بگردن دوستان چون خیلی ساده هستش زیاد توضیح ندادم عکس نرم افزار روی کامپیوتر خودم رو هم ضمیمه می کنم...
 

با آموزش های بعدی در خدمت شمتا هستم

خرید مانیتور و TV های مناسب برای PS4

سلام به همه . به سلامتی پلی استیشن هم لانچ شد و خیلی ها از الان به فکر تغییر Setup منزل و اتاقشون افتادن تا بهترین شرایط رو محیا کنند برای شروع نسل جدید . خیلی ها تو فکر خرید تلویزیون ها و مانیتور های جدید برای خودشون هستن که در کنار PS4 تجربه جدید تر و بهتری رو براشون فراهم کنه . این تاپیک محل مشاوره و راهنمایی برای خرید تلویزیون و مانیتور و سیستم های صوتیه جدیده , دوستانی که مایل به خرید و تغییر وسایل صوتی تصویری اتاقشون هستن میتونن خرید مانیتور و TV های مناسب برای PS4 تجربیات و سوالاتشون رو با بقیه در میون بگزارن تا خرید بهتری داشته باشن .


3 نوع پنل led یا درستش lcd داریم یا درست ترش tft-lcd هست که به اصطلاح lcd می گن دقت کنید led حال حاضر درستش led lcd هست که فقط بک لایتش led شده که مصرف کمتری داره:

پنل TN:سریع ترین پنل برای زمان پاسخ هی کنتراست حقیقی بین 600 تا 1000
پنل IPS: دقت رنگ های بالاتر(رنگ های بیشتری نمایش داده می شن.)-زاویه ی دید بهتر (بین 30 تا 40 درجه) کنتراست حقیقی بین 700 تا 1100
پنل VA: بهترین دقت رنگ-بهترین کنتراست ممکن- کم ایراد ترین و بهترین کیفیت تصویر ممکنه(زاویه ی دید این پنل ها تنها به کم رنگ شدن با کم شدن کنتراست منتهی می شه که تقریبا نصف IPS یا حتی کم تر هست بین 16 تا 24 درجه) کنتراست حقیقی بین 2000 تا 9000(البته 9000 تا فقط 1 مدل تا الان مشاهده شده 7000 تقریبا نهایتشه)

PLASMA: چیزی بین OLED با LED هست که هم کنترسات عالی داره هم رنگ ها بهتر هستن هم زمان پاسخ دهی اما افت کیفیتش در طول زمان زیاده مصرف برق 3 تا 4 برابر LED هم داره. کنتراست حقیقی نزدیک 10000 تا کمترم داره بیشترم داره خیلی نقد از این مدل نیست که 1 بازه براش تعیین کرد. این سری تقریبا دیگه تولید نمی شه.

در نهایت OLED داریم که REAL TV در حقیقت همین هست که دیگه خبری از بک لایت نیست می شه گفت OLED تقریبا هیچ ایرادی نداره زاویه ی دیدش به بالای 80 درجه هم می رسه کنتراست بالای 100 هزار هست پس چرا نمی خریم؟ قیمتش بسیار زیاد هست در مدل های ارزونش 4K قیمت تقریبا 3 الی 4 برابر بیشتر می شه.