اینترنت چهره بازاریابی را تغیر داده و بسیاری از موانع ورود به این حوزه را از میان برداشته است تا هر فرد علاقمند و مشتاقی بتواند استعداد خودش را در این مسیر محک بزند و حتی کارآفرینی کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا مزایای بازاریابی اینترنتی را بیشتر بشناسید.بازاریابی اینترنتی مهم است زیرا راهی را پیش پای شما میگذارد که در تصمیم گیری مشتریان خود مشارکت کنید و با آنان هماهنگ و همراه شوید. تحلیلگران بسیاری مانند گارتنر در مطالعات خود نشان دادند که رسانههای اجتماعی و اینترنت بر افزایش تعداد مصرفکنندگان در بازار محصولات تاثیر زیادی داشته اند. به عبارت بهتر بازاریابی اینترنتی شما را قادر میسازد روابط خود را با مشتریان سازماندهی کنید و از طریق ارتباط مستمر و منظم چشماندازهای بیشتری تعریف کنید و هزینههای خود را کاهش دهید.
بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing) مطالعه و مدیریت روابط در تبادلات است.[۱][۲] بازاریابی فرآیند شناسایی، پیشبینی و ارضای نیازها و خواستههای مشتری است. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتریها استفاده میشود، این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب میشود.[۳] ممکن است بازاریابها محصولی را به کسب و کارهای دیگری بفروشند، که به آن بازاریابی کسب و کار به کسب و کار یا B2B، یا اینکه محصول را مستقیماً به مصرفکنندهها بفروشند که به آن بازاریابی B2C می گویند.[۴]