بازی های کم هزینه و مستقل

یک بازی ویدیویی مستقل(Indipendent Video Game) یا به اختصار Indie به بازی هایی گفته می شود که اغلب بدون حمایت مالی یک ناشر ساخته می شوند،هر چند برخی از بازی هایی که توسط یک ناشر تامین می شوند همچنان Indie محسوب می شوند.بازی های Indie اغلب بر نوآوری متمرکز هستند و به روش دیجیتالی توزیع می شوند.

بازی های Indie از نیمه دوم سال ۲۰۰۰ روند صعودی کسب محبوبیت خود را شروع کردند و عمدتا این محبوبیت را مدیون روش های جدید توزیع آنلاین و ابزارهای توسعه هستند.بعضی از بازی های Indie مثل World of Goo ، MineCraft ، Undertale و Braid از لحاظ مالی بسیار موفق بودند.

 

هیچ تعریف دقیق و فراگیری برای عناوینی که تحت اسم”بازی های Indie” جای می گیرند وجود ندارد.اما بازی های Indie معمولا ویژگی های خاصی دارند.بازی های Indie توسط افراد، تیم های کوچک یا شرکت های مستقل کوچک ساخته می شوند؛ شرکت هایی که اغلب به طور خاص برای ساخت یک بازی شکل می گیرند.به طور معمول بازی های Indie کوچکتر از عناوین اصلی بازی هستند.

مستقل بودن، تحت کنترل نبودن، نداشتن محدودیت های خلاقانه و عدم نیاز به تایید ناشر(بازی های بزرگ نیازمند تایید ناشر می باشند) از خصوصیت های بازی های Indie می باشد. بنابراین تصمیمات ساخت و طراحی توسط بودجه اختصاص یافته محدود نمی شود.علاوه بر این تیم های با اندازه کوچکتر باعث افزایش مشارکت افراد می شود.

بازیهای Indie حتی می توانند جزئی از گروه بازی های سوم شخص باشند اگر فقط برای سیستم طراحی شده باشند نه برای کمپانی Indie.برای مثال MineCraft برای نینتندو Switch جزئی از بازی های سوم شخص هست.(بازی های سوم شخص به بازی هایی اطلاق می شود که قرارداد بین دو شرکت مجزا می باشد و شرکت سومی کار این پروژه را انجام می دهد.)

 

تیم های کوچک با دامنه خلاقیت بدون حد و حصر بازی های Indie را می سازند که برای نوآوری، خلاقیت و آزمایش های هنریشان شناخته می شوند.محدودیت سازندگان در ساخت گرافیک می تواند منجر به نوآوری های جدید در گیم پلی شود.

هر دو ژانر کلاسیک و نوآور در گیم پلی دیده شده است.با این حال، Indie بودن یک بازی به این معنی نیست که بازی بر روی نوآوری تمرکز دارد.

علاوه بر این، بازی های Indie لازم نیستبه طور کامل از ناشران بزرگ جدا شوند تا به عنوان Indie در نظر گرفته شوند.به عنوان مثال بازی Bastion که توسط Super Giant Games ساخته شده است توسط کمپانی برادران وارنر منتشر شده است.

 خصوصیات بازی های :Indie
۱٫ سازنده های این مدل بازی، بیشتر گروه های کوچک یا شرکت های کوچک هستند.

۲٫ این نوع بازی ها از بازی های معمول ساده تر و کوچکتر هستند.

۳٫ گروه های سازنده ی این نوع بازی ها اغلب از نظر مالی پشتیبانی نمی شوند.

۴٫ بازی های ایندی بیشتر به صورت دیجیتالی به فروش می رسند و یا مجانی عرضه میشوند.

۵٫ بیشتر اوقات سازندگان این نوع بازی ها دنبال منافع مالی خود نیستند و فقط برای علاقه ای که دارند بازی می سازند.

۶٫ این گروه ها خود را محدود به ناشرها به خاطر موضوعات مالی نمی کنند(برعکس بازی های بزرگ)

۷٫ موضوعات مالی به هیچ عنوان روی کیفیت، گیم پلی، طراحی و ساخت بازی نباید تاثیری بگذارد!

۸٫ ممکن هست تیم سازنده برای بهتر ساختن بخش هایی از بازی مانند گرافیک به مشکل بخورد ولی با وجود این مشکل، بر روی گیم پلی، طراحی و نوآوری بیشتر تمرکز خواهند کرد.

۹٫ بازی های ایندی جمع وسیعی از سبک ها ر پشتیبانی می کند. از سبک های قدیمی گرفته تا گیم پلی های روز…

۱۰٫ همان طور که بازی های روز و مدرن قابل مقایسه با فیلم های بزرگ هستند، ایندی گیم ها نیز با انیمشن ها و فیلم های کوتاه مقایسه می شوند…

به خاطر این خصوصیات هست که بازی های Indie هم اکنون به عنوان بازی هایی شناخته شده اند که بر گیم پلی، نوآوری و خلاقیت، ساخت ایده و هنرمندی تکیه دارد.