هارد اکسترنال

بکاپ گیری و حفاظت از اطلاعات ارزشمند ، یکی از دغدغه های همیشگی کاربران کامپیوتری بوده و هست و یک فضای ذخیره سازی امن این نگرانی را تا حد زیادی برطرف می سازد . امروزه شرکت های زیادی در حوزه طراحی و تولید تجهیزات ذخیره سازی و هارد فعالیت دارند و انتخاب یک هارد مناسب از بین این برندها و مدل های مختلف کار دشواری به نظر می رسد . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم راهنمای خرید هارد اکسترنال را به شما عزیزان ارائه دهیم و پارامترهایی که هنگام خرید یک هارد اکسترنال باید مورد توجه قرار گیرد را بررسی کنیم . اگر شما هم به دنبال خرید هارد اکسترنال هستید با ادامه مقاله ما همراه باشید .


به تقسیم بندی ظرفیت هارد دیسک به چند درایو پارتیشن بندی هارد گفته می شود . برای انجام این کار نرم افزارهای مختلفی وجود دارد اما در ویندوز 7 به بعد امکان پارتیشن بندی هارد از داخل خود ویندوز و بدون استفاده از نرم افزار وجود دارد و می توانید پارتیشن بندی ویندوز را تغییر دهید . اما در چه مواقعی به پارتیشن بندی هارد احتیاج است . گاهی به دلیل آسیب دیدن سکتورهای هارد مجبور می شویم پارتیشن های هارد خود را حذف و مجددا اضافه کنیم . همچنین در مواقعی که صفحه آبی مرگ ویندوز را مشاهده می کنیم ممکن است پارتیشن های هارد ما آسیب دیده باشد . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک نحوه پارتیشن بندی ویندوز 7 را به شما عزیزان آموزش خواهیم دا

درایو حالت‌جامد یا اس‌اس‌دی (به انگلیسی: SSD) که به درایو حالت‌جامد یا درایو الکترونیکی نیز شناخته می‌شود، ابزار حافظهای است که از تراشه برای ذخیره‌سازی دائم داده‌ها استفاده می‌کند.

در ایران حافظه های SSD عموماً تحت عنوان "هارد SSD" خرید و فروش میشود. در صورتی که استفاده از کلمه "هارد" قبل از "SSD" کاملا اشتباه است. تلاش هایی از سوی سایت های مختلف برای تصحیح این اشتباه شده است ولی تا کنون هیچکدام از تلاش ها موفق نبوده و هنوز خریداران و فروشندگان از کلمه " هارد SSD" به جای کلمه "SSD" یا " حافظه SSD" استفاده میکنند.

درایو حالت جامد (Solid State Drives) یا به عبارتی همان اس‌اس‌دی (SSD) توانسته جایگزین مناسبی برای درایو دیسک سخت (Hard Disk Drive) یا اچ‌دی‌دی (HDD) شود. در واقع اس‌اس‌دی حافظهٔ مبتنی بر حافظه فلش است که در مقایسه با اچ‌دی‌دی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است. هارد دیسک ها (HDD) صفحاتی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحات می‌خواند. بر خلاف آن، هیچ‌کدام از اجزاء داخلی اس‌اس‌دی در حال چرخش نیستند و یک حافظه فلش است که فوق‌العاده محکم و بادوام است. در نتیجه در اثر سقوط از ارتفاع کاملاً مقاوم بوده و نسبت به اچ‌دی‌دی دوام بیشتری دارد.



مزایای حافظه SATA

  1. بدون سر و صدا
  2. مقاوم در برابر ضربه بدلیل عدم وجود قطعات متحرک در حافظه SATA
  3. بالا بودن سرعت انتقال اطلاعات
  4. مصرف برق کمتر
  5. کاهش ورزن و کاهش فظای اشغالی

معایب حافظه SATA

  1. قیمت بالا
  2. محدودیت در نوشتن اطلاعات ( به این معنی که عمر مفید مشخصی دارد)


بازاریابی اینترنتی

اینترنت چهره بازاریابی را تغیر داده و بسیاری از موانع ورود به این حوزه را از میان برداشته است تا هر فرد علاقمند و مشتاقی بتواند استعداد خودش را در این مسیر محک بزند و حتی کارآفرینی کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا مزایای بازاریابی اینترنتی را بیشتر بشناسید.بازاریابی اینترنتی مهم است زیرا راهی را پیش پای شما می‌گذارد که در تصمیم گیری مشتریان خود مشارکت کنید و با آنان هماهنگ و همراه شوید. تحلیلگران بسیاری مانند گارتنر در مطالعات خود نشان دادند که رسانه‌های اجتماعی و اینترنت بر افزایش تعداد مصرف‌کنندگان در بازار محصولات تاثیر زیادی داشته اند. به عبارت بهتر بازاریابی اینترنتی شما را قادر می‌سازد روابط خود را با مشتریان سازماندهی کنید و از طریق ارتباط مستمر و منظم چشم‌اندازهای بیشتری تعریف کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.


بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing) مطالعه و مدیریت روابط در تبادلات است.[۱][۲] بازاریابی فرآیند شناسایی، پیش‌بینی و ارضای نیازها و خواسته‌های مشتری است. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتری‌ها استفاده می‌شود، این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب می‌شود.[۳] ممکن است بازاریاب‌ها محصولی را به کسب و کارهای دیگری بفروشند، که به آن بازاریابی کسب و کار به کسب و کار یا B2B، یا اینکه محصول را مستقیماً به مصرف‌کننده‌ها بفروشند که به آن بازاریابی B2C می گویند.[۴]

بهترین افزونه های وردپرس

بسیاری از مالکان کسب و کارها که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند به دنبال افزونه ها یا پلاگین هایی برای سایت خود هستند. در اختیار داشتن مجموعه صحیحی از ابزارها می‌تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. سایت بازده در این مقاله قصد دارد بهترین افزونه های وردپرس که ۶۶ برترین پلاگین وردپرس در ۲۰۱۸ برای کسب و کارها هستند را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید.

شما می‌بایست به‌عنوان مالک کسب و کار امکان برقراری تماس با خودتان را برای مشتریان‌تان فراهم کنید و این کار را در اولویت قرار دهید. کار کردن با این افزونه وردپرس برای مبتدیان بسیار ساده است. این فرم تماس‌ساز آنلاین به شما اجازه می‌دهد به سادگی فرم تماس، فرم ثبت ایمیل، فرم سفارش، فرم پرداخت، و دیگر انواع فرم‌های آنلاین را تنها با چند کلیک بسازید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (به انگلیسی: CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است که شما با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید، محتوا سایتتان (متن، فیلم ، تصویر و هر چیز دیگری) را مدیریت کنید. وردپرس (به انگلیسی: Wordpress) در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.

وردپرس با زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود. همچنین نسخه‌ای برای پست‌گرس‌کیوال نیز موجود می‌باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است. وردپرس در ادامه راه پروژهٔ موفق b۲ است که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده‌است.[۲]

امکان ندارد قیمت پلی‌استیشن ۵ بیش از ۵۰۰ دلار باشد

همان‌طور که اشاره شد تا به این لحظه قیمت و تاریخ لانچ پلی‌استیشن ۵ مشخص نشده است و مطمئناََ سونی قصد دارد در رویدادی دیگر این اطلاعات را اعلام کند. تا تعطیلات ۲۰۲۰ زمان چندانی باقی نمانده است و هیچ‌کدام از دو برند پلی‌استیشن و اکس‌باکس تاریخ دقیق عرضه و قیمت کنسول بعدی خود را اعلام نکرده‌اند. شرکت سونی هنوز سخنی در رابطه با رویداد بعدی خود به میان نیاورده است اما تیم اکس‌باکس قصد دارد در ماه جولای (تیر/مرداد) رویدادی برگزار کند و به احتمال زیاد در این مراسم جزئیات بیشتری از اکس‌باکس سری اکس منتشر شود.

کاربری با نام eastman که در فروم‌های Beyond3D مشهور به فاش کردن اطلاعاتی از برنامه‌های مایکروسافت است و قبلاََ نیز جزئیاتی را در رابطه با استراتژی‌های این شرکت منتشر کرده بود چندی پیش اعلام کرد، کنسول اکس‌باکس سری اس در مراسم ماه جولای مایکروسافت رونمایی خواهد شد و نصف سری اکس قیمت دارد و یک کنسول کاملاََ دیجیتالی خواهد بود. او در رابطه با قیمت نهایی این کنسول‌ها اطلاعی ندارد اما با توجه به شنیده‌های او، مایکروسافت آماده است تا اکس‌باکس سری اکس را با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه کند.

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر عامل و رئیس جدید بخش سرگرمی و تعاملی سونی، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرده بود که قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵، متناسب با ارزش واقعی آن خواهد بود و آن‌ها قصد ندارند تا کم‌ترین قیمت ممکن را برای آن درنظر بگیرند. او در آخرین مصاحبه‌ی خود توضیح داده بود که در واقع، قیمت پلی‌استیشن ۵ را امکانات ویژه‌ای که به مخاطب ارائه می‌دهد تعیین خواهد کرد و سونی در این قیمت‌گذاری لزوماً به دنبال کمترین قیمت ممکن نیستیم. به هر حال، تعداد بازی‌ها، کیفیت بازی‌ها، بزرگی بازی‌ها، قیمت بازی‌ها و حتی ویژگی‌های سیستم عامل در قیمت‌گذاری این کنسول نقش دارند.