امکان ندارد قیمت پلی‌استیشن ۵ بیش از ۵۰۰ دلار باشد

همان‌طور که اشاره شد تا به این لحظه قیمت و تاریخ لانچ پلی‌استیشن ۵ مشخص نشده است و مطمئناََ سونی قصد دارد در رویدادی دیگر این اطلاعات را اعلام کند. تا تعطیلات ۲۰۲۰ زمان چندانی باقی نمانده است و هیچ‌کدام از دو برند پلی‌استیشن و اکس‌باکس تاریخ دقیق عرضه و قیمت کنسول بعدی خود را اعلام نکرده‌اند. شرکت سونی هنوز سخنی در رابطه با رویداد بعدی خود به میان نیاورده است اما تیم اکس‌باکس قصد دارد در ماه جولای (تیر/مرداد) رویدادی برگزار کند و به احتمال زیاد در این مراسم جزئیات بیشتری از اکس‌باکس سری اکس منتشر شود.

کاربری با نام eastman که در فروم‌های Beyond3D مشهور به فاش کردن اطلاعاتی از برنامه‌های مایکروسافت است و قبلاََ نیز جزئیاتی را در رابطه با استراتژی‌های این شرکت منتشر کرده بود چندی پیش اعلام کرد، کنسول اکس‌باکس سری اس در مراسم ماه جولای مایکروسافت رونمایی خواهد شد و نصف سری اکس قیمت دارد و یک کنسول کاملاََ دیجیتالی خواهد بود. او در رابطه با قیمت نهایی این کنسول‌ها اطلاعی ندارد اما با توجه به شنیده‌های او، مایکروسافت آماده است تا اکس‌باکس سری اکس را با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه کند.

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر عامل و رئیس جدید بخش سرگرمی و تعاملی سونی، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرده بود که قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵، متناسب با ارزش واقعی آن خواهد بود و آن‌ها قصد ندارند تا کم‌ترین قیمت ممکن را برای آن درنظر بگیرند. او در آخرین مصاحبه‌ی خود توضیح داده بود که در واقع، قیمت پلی‌استیشن ۵ را امکانات ویژه‌ای که به مخاطب ارائه می‌دهد تعیین خواهد کرد و سونی در این قیمت‌گذاری لزوماً به دنبال کمترین قیمت ممکن نیستیم. به هر حال، تعداد بازی‌ها، کیفیت بازی‌ها، بزرگی بازی‌ها، قیمت بازی‌ها و حتی ویژگی‌های سیستم عامل در قیمت‌گذاری این کنسول نقش دارند.