تاریخچه ی بازی Dracula, شخصیت ساختگی Count Dracula (به ژاپنی: Dorakyura) یکی از مشهورترین و بادوامترین شخصیتهای موجود در تاریخ عرصه فیلم و ادبیات است. دیری نپایید که پادشاه پرآوازه خونآشامان پا به عرصه بازیهای ویدیویی (عرصهای که در آن زمان، رسانهای جدید و نوپا محسوب میشد) نیز گذاشته و مستقیما وارد فرنچایزی میشود که به صورت اختصاصی و به افتخار وی ساخته شده بود (Akumajou “Dracula,” نامی است که فرنچایز در ژاپن با آن شروع شد). هماکنون ما این فرنچایز را با نام Castlevania میشناسیم. فرنچایزی که با حضور قهرمانانی از خاندان Belmont و مبارزه همیشگی و چندین و چندسالهشان با بازی Count Dracula همراه است. Count Dracula در این فرنچایز، ادغامی از ۳ شخصیت مجزا است: خونآشام آشفتهخاطر و بیمآفرین از رمان Dracula (اثر برام استوکر) که Count را به عنوان نمونهای پیشرفته از شخصیت واقعی و مستبد Vlad Tepes معرفی میکند؛ شخصیت آرام، حیلهگر و ستاره فیلم ترسناک Dracula، که Bela Lugosi بازیگر آن بود؛ و تفسیر بیقاعده و خودسرانه خود کونامی که به نوعی با این احتمال که Count یکی از این دو مورد ذکر شده است، بازی میکند. اما با این حال، این تفسیر کونامی منحصر به فرنچایزی است که خود برای Count خلق کرده است.
Dracula از لحاظ شخصیتی، دارای میزان قابل توجهی تناقض است. با این حال، کینهتوزی قابل توجه او نسبت به انسانها و خدا، به همراه خودبزرگبینی در هنگام مواجه شدن با دشمنانش، از خصوصیات رایج اویند. از طرف دیگر، Dracula در هنگام مواجه شدن با پسرش وجههای نرمتر و مهربانتر، به همراه عشقی سرشار به پسرش را از خود نشان داده و همچنین عشق ابدی خود نسبت به مادر Alucard را نیز ابراز میکند. او پس از مرگش در سال ۱۷۹۷، شخصیتی بسیار باثباتتر پیدا میکند و در ظاهر، خالی از هر گونه احساسی به نظر میرسد. با این حال، احساس خصومت، خودبزرگبینی و برترپنداری همچنان در وجود او باقی میمانَد.
این مقاله در ۶ فصل روایت خواهد شد و در طول آن قصد داریم تا با داستان Vlad Tepes (ولاد تِسپش) واقعی آشنا شویم (نامی که حتی در فرنچایز نیز استفاده شده) و پس از آن، یکراست به سراغ داستان شخصیت ساختگی Dracula در فرنچایز برویم. سپس بررسی میکنیم که دو عنوانCastlevania: Lament of Innocence و Castlevania Legends که از نظر سال وقوع نامربوط به نظر میرسند، چگونه توسط قانون و داستانی که میخوانید، کاملا مرتبط خواهند بود. سرانجام نیز Dracula را تا پایان مقدّرشدهاش همراهی خواهیم کرد.
Dracula در قالب تصویر:
Dracula در فرانچایز Castlevania به طرق گوناگونی به تصویر کشیده شده است. تقریبا در هر عنوان، او دارای ظاهری متفاوت است. در عناوین اولیه، Dracula ظاهری نسبتا فرازمینی دارد و خود را به عنوان مردی بسیار سالخورده با شنلی قرمزرنگ در عنوان Castlevania 1 معرفی میکند. این ظاهر او، در عنوان Vampire Killer حتی پیشرفتهتر نیز میشود. به نحوی که در این بازی، Dracula شخصیتی اسکلتمانند است. در Castlevania II: Simon’s Quest او بسیار مشابه Death است. در این عنوان، او شنلی سیاه به تن دارد و صورتش تنها از جمجمهای اسکلتی تشکیل شده است.
ظاهر واقعی او در هر کدام از بازیها، بسیار متفاوت از Artworkهای رسمی خود بازی است. در Castlevania: Rondo of Blood شخصیت Dracula در قالب مردی جوان با موهای بنفش ظاهر میشود. در کنار وجود یکسری المانهای کلیشهای مخصوص انیمههای ژاپنی، Dracula همچنان جامه و شنل خود را در اکثر عناوین به تن دارد.
هنگامی که Ayami Kojima نقش تصویرگر (به صورت ثابت) را در فرنچایز عهدهدار شد، Dracula تبدیل به شخصیتی شاهانه با جامهای مجلل شد که مثالهای بارز آن، Symphony of the Night ،Harmony of Dissonance و Curse of Darkness هستند. ظاهر Dracula در سالهای متمادی، بسیار ناهمسان و متفاوت بوده است. گاهی اوقات، او مردی سالخورده و فرسوده است، گاهی نیز مردی جوان. گاهی در حالت شبحوار و ناکامل، گاهی نیز چهرهای نسبتا عادی دارد، اما او همیشه خصوصیات اصلی خونآشامی خود را حفظ کرده است. در هر حال، به عنوان یک انسان، Dracula همان Mathias Cronqvist است، جوانی با موهای بلند سیاه و چشمان آبی.