بررسی ویدیویی بازی Crackdown 3.در سال ۲۰۱۴ میلادی بود که مایکروسافت در طول کنفرانس Build نمایشی را به حضار نشان داد که نحوه استفاده تکنولوژی سیستم ابری در دنیای بازیها و تکامل آنها را به خصوص در زمینه تخریب پذیری به نمایش میگذاشت. در طول این نمایش شاهد ساختمان عظیمی بودیم که با بر خورد هر گلوله به آن به شکلی کاملاً طبیعی تخریب میشد. آن نمایش به قدری خوب بود که استفاده از آن در یک بازی تقریباً غیر قابل تصور به نظر میرسید، اما مدتی نگذشت که شرکت مایکروسافت اعلام کرد، نمایش کنفرانس بلد مربوط به جدیدترین شماره از عنوان Crackdown بوده است. آنها حتی «دیو جونز» خالق شماره اول «کرکداون» و GTA را هم به عنوان سازنده شماره سوم معرفی کردند و از آن جا بود که انتظارات به شدت از شماره سوم کرکداون زیاد شد. اما همه چیز آن طور که انتظار داشتیم پیش نرفت و پروسه ساخت بازی بیش از پنج سال به طول انجامید، دیو جونز پست خود را ترک کرد و استفاده از قدرت ابری هم محدود به بخش چند نفره بازی شد و بدین ترتیب کرکداون ۳ با تمام مشکلاتی که در طول مراحل توسعهاش داشت، عرضه شد. محصول نهایی به دست ما رسیده و در ادامه مطلب به نقد و بررسی کرکداون ۳ در بازی سنتر میپردازیم.
چندین سال پس از وقایع شماره دوم، گروهی از تبهکاران دست به نابودی کره زمین میزنند و تنها یک شهر با نام «بهشت» باقی میماند که روزنه امیدی است برای ادامه بشریت. این شهر توسط گروهی با نام TerraNova کنترل میشود که به انسانها وعده زندگی در شهری آرام و امن را میدهند. اما در عمل کره زمین توسط همین گروه ترانوا نابود گشته است و حالا آنها با استفاده از شهر بهشت قصد دارند بر کل بشریت حکومت کنند. در همین زمان است که Agent ها با تمام قدرتشان وارد عمل میشوند تا یکبار دیگر بشریت را نجات و ترانوا را نابود سازند، اما طولی نمیکشد که در حال ورود به شهر، هواپیمای قهرمانان داستان با حمله لیزری ترانوا مواجه شده و عملاً تمام اعضای گروه جان خود را از دست میدهند. در این بین تنها پیکر بی جان یکی از ایجنتها توسط گروهی کوچک از انسانها پیدا شده تا با استفاده از DNA، جانی دوباره به او داده و حالا قهرمان جدید که تمام قدرتهایش را هم از دست داده است، باید با ورود به شهر بهشت هر طوری که شده گروه ترانوا را نابود و رهبران آن را از بین ببرد.
استفاده از کلمه «کلیشه» مناسبترین توصیفی است که میتوان برای داستان کرکداون به کاربرد. به جز شروع جذاب اثر که با تعدادی کاتسین با کیفیت و حتی نمایش شخصیتپردازی جذاب ایجنتهای بازی همراه است، دیگر خبری از پیچش داستانی در طول بازی نیست و عملاً شاهد یکی از ضعیفترین داستانها هستیم. در نهایت در طول بازی هیچ اتفاقی داستانی خاص و غیر قابل پیشبینی رخ نخواهد داد. حتی ایجنتهای بازی هم که در کات سین ابتدایی شخصیت جالبی را از خود به نمایش میگذارند، با شروع اثر به قهرمانانی بی هویت تبدیل شده که به جز نام و چند دیالوگ محدود هیچ شخصیتپردازی خاصی ندارند. حتی شخصیت «تری کروز» که این روزها مایکروسافت از او برای تبلیغات کرکداون استفاده میکند هم به جز چند دیالوگ محدود در طول مبارزات، هیچ نقشی در روایت بخش داستانی ایفا نمیکند. تمام این موارد دست در دست هم میدهند تا اولین ضربه را بر پیکره شماره سوم کرکداون وارد کنند.