در این پست بررسی ویدیویی بازی Resident Evil 2 در بازی سنتر مطالعه کنید.
سال ۱۹۹۶ میلادی عنوانی با نام Resident Evil خلق شد. عنوانی که این روزها از آن به عنوان شروع کننده سبک «ترس و بقا» یاد میشود و به نحوی واردکننده «زامبی» به دنیای بازیها بود. شماره دوم، عنوانی بود که در سال ۱۹۹۸ توسط «هیدکی کامیا» خلق شد و در عمل شروع کارنامه موفق این بازیساز بزرگ بود. بازی Resident Evil 2 با همان حال و هوای شماره اول و با افزودن دز اکشن، دشمنان و معماهای بیشتر به یکی از موفقترین شمارههای سری تبدیل شد. حال ۲۰ سال از عرضه این بازی گذشته و شرکت کپکام با عرضه نسخه ریمیک این عنوان قصد دارد ما را به دوران خوش و البته ترسناک زندگیمان بازگرداند. اما این بار نه دیگر خبری از کامیا است که ریمیک سری را بسازد و نه خبری از دوربین ثابت و سبک و سیاق شماره دوم که زمینهساز موفقیت این عنوان بود. ساخت ریمیک شماره دوم به Yasuhiro Ampo و Kazunori Kadoi سپرده شده که تا بیش از این شانس کارگردانی هیچ عنوانی را نداشتهاند و ریمیک شماره دوم، اولین تجربه کاری آنها در پست کارگردانی است. سبک بازیها هم بازگشته به همان دوربین روی شانه معروف که در شماره چهارم وارد سری شد و حال ما در بازیسنتر با سفر به راکونسیتی قصد داریم با تجربه ریمیک شماره دوم به نقد و بررسی آن بپردازیم.
«لیان کندی» پلیس تازهکاری است که به شهر «راکونسیتی» اعزام شده تا کار خود را در دفتر پلیس این شهر شروع کند. در همین زمان «کلر ردفیلد» دیگر قهرمان داستان با سفر به راکونسیتی در جست و جو برادرش «کریس ردفیلد» است. زمین و زمان دست در دست هم میدهند تا این دو شخصیت در پمب بنزینی نزدیک به راکونسیتی با یکدیگر و در شرایطی که مورد حمله زامبیها قرارگرفتهاند، آشنا گردیده و در ماجراجویی خود در این شهر نفرین شده، همراه شوند. هر چند با توجه به حمله زامبیها، اوضاع به خوبی پیش نمیرود و در ادامه این دو شخصیت مسیرشان از هم جدا شده و حالا هر کدام از آنها در قسمتی ازراکونسیتی که مورد حمله زامبیها قرار گرفته، سفر خود را برای بقا و یافتن منشا به وجود آمدن زامبیها شروع میکنند. همان طور که خواندید، کلیت داستان ریمیک همان متنی است که سازندگان نسخه اصلی نوشتهاند، اما با همان تجربه چند دقیقه اول بازی متوجه این موضوع میشویم که داستان بازی به شدت تغییر کردهاست. بررسی ویدیویی بازی resident evil 2 در یوتوب